موسسه گوهرشناسی تحسین

با همکاری آموزشی دانشگاه خوارزمی

ماموریت Psyche

مأموریت ناسا به یک سیارک پر از فلزات

 

Psyche یک ماموریت ناسا برای مطالعه یک سیارک غنی از فلز با همین نام است که در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری قرار دارد.

این اولین ماموریت ناسا برای مطالعه سیارکی است که فلز بیشتری نسبت به سنگ یا یخ دارد.

سفر فضاپیمای Psyche به سیارک همنام خود را می توان (تقریبا) سفری به مرکز زمین در نظر گرفت. سیارک Psyche ممکن است هسته یک سیاره کوچک باشد که در طول شکل‌گیری اولیه منظومه شمسی، در اثر برخوردهای شدید از لایه‌های بیرونی سیاره جدا شده است.

Psyche در سال ۱۸۵۲ توسط ستاره شناس ایتالیایی آنیبال د گاسپاریس کشف شد. از آنجایی که این سیارک شانزدهمین سیارکی بود که کشف شد، گاهی اوقات از آن به عنوان ۱۶ Psyche یاد می شود.

 

ماموریت psyche

مأموریت ناسا چه زمانی آغاز می‌شود؟

فضاپیمای مدارگرد Psyche قرار است در ساعت ۱۰:۱۶ به وقت شرقی در ۱۲ اکتبر با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس از سکوی ۳۹ A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

ماموریت Psyche

فضاپیما به کجا می‌رود؟

این فضاپیما یک سفر شش ساله ۲.۲ میلیارد مایلی (۳.۶ میلیارد کیلومتری) به سمت صخره فضایی به نام ۱۶ Psyche را آغاز خواهد کرد.

این سیارک با عرض ۱۷۰ مایل (۲۸۰ کیلومتر) در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری قرار دارد.

هیچ فضاپیمایی از شیئی مثل ۱۶ Psyche بازدید نکرده است، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مدارگرد در جولای ۲۰۲۹ به مقصد خود خواهد رسید

با این حال، از آن جایی که سیارک و زمین با سرعت‌های متفاوتی می‌چرخند، فاصله ما تا صخره فضایی از کمتر از ۱۸۶ میلیون مایل تا بیش از ۳۷۲ میلیون مایل متغیر است.

ماموریت Psyche

منبع: وبسایت ناسا

www.nasa.gov

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. رامین گفت:

    چقدر جالبن این سیارک ها

    1. pryda گفت:

      درست می فرمایید موافقم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *