موسسه گوهرشناسی تحسین

با همکاری آموزشی دانشگاه خوارزمی

الماس های آزمایشگاهی

کاهش قیمت الماس های آزمایشگاهی

د بیرز (De Beers) قیمت الماس های آزمایشگاهی را نزدیک به ۴۰ درصد کاهش داد این شرکت مستقر در لندن که یک تولید کننده بزرگ الماس به شمار می رود در بیانیه ای خبر از کاهش قیمت الماس های خود داد.

این الماس های مصنوعی ساخته شده توسط انسان که در بین خریداران مقتصد الماس محبوبیت پیدا کرده‌اند، از ۸۰۰ دلار به ۵۰۰ دلار در هر قیراط کاهش قیمت داشتند یافت که بیانگر تخفیف ۳۷ درصدی است .

 

د بیرز (De Beers)، که سنگ های آزمایشگاهی را با نام تجاری Lightbox تولید می کند و همچنین یکی از بزرگترین تولید کننده های الماس طبیعی است، گفت که این تخفیف یک کاهش قیمت دائمی خواهد بود.

ساندرین کانسیلر، مدیر اجرایی برندهای د بیرز در بیانیه‌ای گفت: «تفاوت قیمت بین الماس‌های طبیعی و آزمایشگاهی در خرده‌فروشی به سرعت در حال رشد است و آگاهی مصرف‌کننده را تسریع می‌کند که اساساً این دو نوع الماس، محصولاتی بسیار متفاوت هستند.»

“ما بر این باوریم که بسیار حیاتی است که مصرف کنندگان جواهرات درک کنند که الماس های تولید شده در آزمایشگاه یک دسته محصول متمایز هستند، زیرا ارزش پایداری مانند الماس طبیعی ندارند.”

 

برای سال‌ها، د بیرز با گرایش به LGD (lab grown diamonds) مبارزه کرده بود و کیفیت آن‌ها را تحقیر می‌کرد. اما در سال ۲۰۱۸ با راه اندازی لایت باکس (Lightbox) و دو سال بعد یک مرکز تولیدی ۹۴ میلیون دلاری، صنعت الماس را شوکه کرد.

درآمد شرکت د بیرز در چند سال گذشته ضربه خورده است، زیرا فروش LGD به طور تصاعدی رشد کرده است ، در حالی که فروش الماس طبیعی کاهش یافته است.

در ماه ژانویه، این شرکت برای احیای فروش، قیمت الماس طبیعی را ۱۰ درصد کاهش داد. تقاضا برای الماس های آزمایشگاهی طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

برخی دیگر می گویند کاهش قیمت د بیرز مطابق با چیزی است که اکثر خرده فروشان برای LGD ها دریافت می کنند. ریا پاپاسیفاکیس، سرپرست محصولات مستقر در نیویورک گفت: «د بیرز در حال همسو شدن با بازار است.

پاپاسیفاکیس گفت که فروش LGD یک فروش پایدار است و بخش بزرگی از فروش شرکت خصوصی است.این جواهرساز گفت که تقاضا برای آویزها و گوشواره های LGD در ماه های اخیر افزایش یافته است.

جواهرات بیشتری از جمله گوشواره و آویز دارای LGD یا الماس های آزمایشگاهی هستند

این شرکت حدود ۵۰۰ دلار به ازای هر قیراط برای یک LGD در مقایسه با حدود ۱۵۰۰۰ دلار به ازای هر قیراط برای یک الماس طبیعی دریافت می کند.

 الماس های آزمایشگاهی

 

 الماس های آزمایشگاهی

 

 

کارخانه تولید الماس های آزمایشگاهی

تولید الماس آزمایشگاهی به روش CVD

کارخانه تولید الماس

تولید الماس به روش HPHT 

 

قابل ذکر است تشخیص این دو نوع الماس با چشم انسان غیرممکن است و تنها با تجهیزات ویژه قابل تشخیص است یکی از خدمات موسسه گوهرشناسی تحسین تشخیص و صدور شناسنامه برای انواع الماس می باشد.

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *