موسسه گوهرشناسی تحسین

با همکاری آموزشی دانشگاه خوارزمی

الماس تولید شده در آزمایشگاه

حلقه ای از الماس رشد داده شده در آزمایشگاه

حلقه‌های الماس تک‌کریستالی حکاکی‌شده نادر هستند، . اما با پیشرفت فناوری در صنعت الماس تولید شده در آزمایشگاه، ایجاد حلقه‌های الماس اکنون یک واقعیت است. اخیراً یک حلقه الماس تک کریستالی به آزمایشگاه نیویورک ارسال شده است (شکل ۱). نوار با ضخامت ۳.۰۳ میلی متر قطر داخلی ۱۶.۳۵-۱۶.۴۰ میلی متر و قطر خارجی ۲۰.۳۲-۲۰.۴۰ میلی متر داشت. این انگشتر توسط   Dutch Diamond Technologies  با همکاری جواهرفروشی بلژیکی Heursel که در سال ۱۷۴۵ تاسیس شد، تولید شده است.

الماس تولید شده در آزمایشگاه
شکل اول

 

برش لیزری یک حلقه دایره ای تقریباً عالی ایجاد کرده از نرم افزار OpenCV برای ترسیم دایره هایی بی نقص از مرکز حلقه استفاده شد که مرکز حلقه با یک نقطه سبز مشخص شده .(شکل دوم)

شکل دوم

 

ساخت حلقه الماس تک کریستال جامد یک فرآیند بسیار پیچیده و چالش برانگیز است. هنگامی که مواد از کریستال جدا می شوند، شکستگی های بسیار ریز و فشار نامتعادل می تواند عواقب شدیدی داشته باشد و حلقه می تواند خرد شود. پردازش ممکن است بیش از شش ماه طول بکشد. ایجاد حلقه آزمایشگاهی تک بلوری شامل حدود ۱۱۳۱ ساعت پردازش  در شهر هلندی کوییک و پس از آن ۷۵۱ ساعت پرداخت در بلژیک بود.

کیفیت و اندازه این انگشتر الماس (کلیپ ویدیویی زیر را ببینید) نمونه ای عالی از پیشرفت فناوری در الماس های آزمایشگاهی و روندهای تغییر در صنعت جواهرسازی می باشد. این اولین بار است که یک آزمایشگاه یک حلقه الماس بی رنگ را که به طور کامل از یک الماس رشد یافته در آزمایشگاه ساخته شده است، بررسی می کند.

منبع :موسسه گوهرشناسی آمریکا

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. رضا رحمانی گفت:

    خیلیی جالب بود حتما کلیی قیمت این حلقه هست

    1. pryda گفت:

      درست می فرمایید سپاس

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *